Kadra
Wszystkie nauczycielki pracujące w naszym przedszkolu ustawicznie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc w studiach podyplomowych, kursach kwalifikacyjnych, szkoleniach i warsztatach organizowanych m.in. przez Miejski Ośrodek Doskonalenia Metodycznego oraz Centrum Edukacji Nauczycieli. W codziennej pracy z dziećmi stosują m.in.:
- metodę Dobrego Startu Marty Bogdanowicz;
- metodę czynnościowego kształcenia matematycznego prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej;
- metody aktywizujące i integracyjne;
- elementy metod kształcenia muzycznego Carla Orffa
- metodę gimnastyki twórczej Rudolfa Labana;
- metodę krakowską;
- metodę globalnego czytania Ireny Majchrzak;
- metody pedagogiki zabawy (KLANZA);
- techniki relaksacyjne.
Dyrekcja
Ewa Ejsmont – dyrektorka “Bajki” oraz przedstawicielka organu prowadzącego (jako członek zarządu spółki DoKoGo Sp. z o.o.).
Krystyna Gromek – założycielka “Bajki”. Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogicznym Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Oświatą na Uniwersytecie w Białymstoku oraz kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki i wiele innych podnoszących zdobyte kwalifikacje zawodowe.
Emilia Goś-Kuciej – absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego (Wydział Nauk Społecznych, kierunek: Wczesna Edukacja i Nauczanie języka angielskiego). Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Oświatą (WSFiZ w Białymstoku) oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych. Od początku swojej drogi zawodowej związana z przedszkolem “Bajka”. Od lipca 2008 r. sprawuje obowiązki dyrektora przedszkola. Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:
- Kodowanie na dywanie
- Metoda krakowska
- Efektywna ewaluacja w praktyce;
- Ośrodkowe Zaburzenia Słuchu (CAPD) jedną z przyczyn trudności w uczeniu się;
- Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu – jak świadomie je wychowywać i uczyć;
- Szkolenie dla dyrektorów szkół i przedszkoli z zakresu zasad zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli stanowiącego element wspomagania szkół i placówek;
- Szkolenie podstawowe PECS;
- Wykorzystanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – kurs III stopniowy;
- Bajkoterapia – rola tekstu literackiego w rozwijaniu osobowości i kształtowaniu postaw u dzieci.
Wychowawczynie
KRASNOLUDKI – TRZYLATKI
pani Ania – wychowawczyni grupy.
pani Angelika – wychowawczyni grupy.
pani Martyna – pomoc nauczyciela
PSZCZÓŁKI – CZTEROLATKI
pani Dominika – wychowawczyni grupy, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii na Uniwerystecie w Białymstoku. Posiada kwaflikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole podstawowej (klasy 1-3), a także do pracy z dziećmi z autyzmem. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Terapii Pedagogicznej. Uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:
- Terapia Ręki
- Metoda Krakowska
- Kodowanie na dywanie, czyli jak uczyć dzieci młodsze podstaw programowania
pani Magda – wychowawczyni grupy. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UwB, na kierunku Pedagogika, w specjalności pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. W 2024 r. uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
TYGRYSKI – PIĘCIOLATKI
pani Patrycja – wychowawczyni grupy, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole podstawowej (klasy 1-3). Nauczyciel mianowany.
Ukończone kursy i szkolenia to m.in:
- warsztat metodyczny Cha-Ching – wykorzystanie edukacji finansowej dzieci.
- Diagnoza i terapia autyzmu – poziom podstawowy
- Zabawy uczące współpracy, rozwijające empatię oraz wzmacniające samoocenę dla dzieci w wieku przedszkolnym
- Wsparcie dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu
- Wychowanie przez sztukę- edycja XXIV
- Terapia ręki – kurs dwustopniowy
pani Magda – wychowawczyni grupy.
pani Patrycja – pomoc nauczyciela.
MOTYLKI – SZEŚCIOLATKI
pani Ula – wychowawczyni grupy, absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, na Wydziale Pedagogiki i Wychowania artystycznego o kierunku Zintegrowane Nauczanie Początkowe. Posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole, a także do pracy z dziećmi z autyzmem oraz z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończyła również studia podyplomowe na Uniwersytecie w Białymstoku w zakresie ICT oraz nauczania drugiego przedmiotu, specjalność: Przyroda. Od początku swojej drogi zawodowej związana z naszym przedszkolem. Nauczyciel dyplomowany.
Ukończone kursy i szkolenia to m.in:
- Oligofrenopedagogika – kurs kwalifikacyjny
- Wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów z autyzmem – kurs kwalifikacyjny
- Trening Umiejętności Społecznych – zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży z Zespołem Aspergera/Autyzmem wysokofunkcjonującym
- Wykorzystywanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – uczenie nowych umiejętności
- Wykorzystywanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – praca nad zachowaniami trudnymi
- Wykorzystywanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – samodzielność, umiejętności społeczne, zabawa, komunikacja
- Bezpieczny Przedszkolak – kurs I i II stopnia
- Wychowanie przez sztukę
- Sposoby rozwijania gotowości do czytania dzieci w wieku przedszkolnym
- Matematyka w przedszkolu
- Asertywność we współpracy z trudnym dzieckiem
- Asertywność we współpracy z trudnym rodzicem
- Zarządzanie emocjami i wykorzystywanie inteligencji emocjonalnej do zwiększania efektywności w pracy
- Wymagania współczesnego rodzica względem przedszkola
- Wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi ICT w pracy nauczyciela i kontaktach z rodzicami
- Usus est optimus magister
- Metoda Krakowska – terapia neurobiologiczna dzieci z zaburzeniami rozwoju.
- Metoda Krakowska
- Kodowanie na dywanie
pani Julita – wychowawczyni grupy, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z Terapii Pedagogicznej i Oligofrenopedagogiki. Posiada także kwalifikacje do pracy z dziećmi z autyzmem. Stopień zawodowy: nauczyciel mianowany.
Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:
- Terapia Ręki
- Trening Umiejętności Społecznych
- Metoda Krakowska
- Kodowanie na dywanie, czyli jak uczyć dzieci młodsze podstaw programowania
- Przygotowanie materiałów i prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej
- Emocje w życiu przedszkolaka, czyli jak mam nazwać to co czuje
- Techniki kontroli złości jako narzędzie wspomagające nauczyciela w pracy uczniem trudnym
- Rozpoznawanie zaburzeń dzieci w wieku przedszkolnym
- Ocenianie kształtujące
- Elementy socjoterapii w pracy nauczyciela
pani Beata – pomoc nauczyciela.
SPECJALIŚCI OD ZAJĘĆ DODATKOWYCH I TERAPII
Ewa Matela – język angielski w grupach 4, 5 i 6latków. Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UwB oraz filologii angielskiej na Wydziale Filologicznym UwB. Ukończyła również tłumaczenie specjalistyczne na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW. Od wielu lat uczy angielskiego w grupach dziecięcych. Posiada licencję do prowadzenia zajęć języka angielskiego metodą Natural First Steps ® oraz metodą Teddie Eddie. Posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera (Studia Podyplomowe: “Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera” – Uczelnia Jańskiego w Łomży). W 2019 r. zdała egzamin i uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Emilia Goś-Kuciej – język angielski w grupie 3latków.
Kamila Fogtman-Grygolec – logopeda, neurologopeda (Gabinet Logopedyczny Gaduła). W naszym przedszkolu prowadzi indywidualną terapię logopedyczną dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz pozostałymi dzieci ze zdiagnozowanymi wadami wymowy.
Agnieszka Danowska – prowadzenie zajęć w ramach Treningu Umiejętności Społecznych
Dorota Waszkiewicz – rytmika
Aleksandra Mojkowska – gimnastyka korekcyjna
Marzanna Łuszcz – religia prawosławna
Kasia Misiuk – zajęcia taneczne
Ilona Żukowska – psycholog
W ramach zespołu specjalistów konsultacje dla rodziców oraz zajęcia rewalidacyjne z dziećmi prowadzą:
– p. Ilona Żukowska (psycholog, logopeda)
– p. Ula Jaworowska (pedagog specjalny)
WSPÓŁPRACUJEMY Z:
- Fundacją FORS-ITIS – w ramach zajęć z Integracji Sensorycznej
Ciocie kucharki
- Mariola Kołomyjska
- Agnieszka Kondrasiewicz
Przedszkole Niepubliczne
nr 8 w Białymstoku
15-689 Białystok
Ul. Michała Pietkiewicza 7A
Pon-Pt: 6:30-17:30