Nasze przedszkole jest placówką ogólnodostępna wyspecjalizowaną
w edukacji włączającej dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
w środowisko przedszkolne ze zdrowymi rówieśnikami.
Naszym celem jest przygotowanie dzieci do pełnego uczestnictwa
i funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Pomagamy dzieciom już od 8 lat!!!
Oprócz bogatej oferty zajęć dydaktycznych i dodatkowych dzieciom z orzeczonym autyzmem zapewniamy zajęcia zgodnie z zaleceniami zawartymi w opinii wydanej przez PPP:
Terapia to takie oddziaływanie na przyczyny i przejawy trudności dzieci w uczeniu się, które mogą wyeliminować ewentualne niepowodzenia szkolne. Zajęcia mają na celu doprowadzenie do określonych zmian w sferze poznawczej lub emocjonalnej dziecka. Po przeprowadzonej na początku roku szkolnego diagnozie nauczyciel ustala indywidualny plan pracy z dzieckiem; zajęcia obejmują dzieci czteroletnie i pięcioletnie i w zależności od potrzeb odbywają się raz lub dwa razy w tygodniu.
Zindywidualizowane zajęcia z logopedą odbywają się 2 razy w tygodniu.
Terapię logopedyczną z dziećmi z autyzmem prowadzi pani Małgorzata Szeszel, która jest też członkiem Zespołu opracowującego Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny.
- terapię SI (integracja sensoryczna)
Zajęcia odbywają się w Centrum Terapii i Wspomagania Rozwoju Papilio raz w tygodniu. Są prowadzone przez specjalistów terapeutów integracji sensorycznej współpracująych z Fundacją FORS-ITIS.
- trening umiejętności społecznych
Zajęcia odbywają się 2 razy w tygodniu w małych grupkach. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności społecznych u dzieci o profilu autystycznym. Zajęcia są prowadzone przez panią Agnieszkę Danowską, doświadczoną terapeutkę i autorkę innowacyjnego programu z zakresu rozwijania umiejętności społecznych wśród dzieci młodszych.
A także:
- wykwalifikowaną kadrę przygotowaną do pracy z dzieckiem z autyzmem
Nauczyciele pracujący w naszym przedszkolu mają odpowiednie kwalifikacje do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz do pracy z dzieckiem z autyzmem. Cały czas poszukujemy nowych rozwiązań i bierzemy udział w szkoleniach podnoszących nasze kwalifikacje.
- wsparcie nauczyciela wspomagającego
Nauczyciel wspomagający towarzyszy dzieciom w trakcie zajęć i zabawy swobodnej. Podpowiada, jeżeli dziecko czuje się zagubione, pomaga rozwiązać problem w grupie, przygotowuje dodatkowe pomoce wizualne i opracowuje indywidualne systemy motywacyjne.
- odpowiednie do potrzeb psychoedukacyjnych dziecka dostosowanie środowiska nauczania
Ze względu na specyfikę zaburzenia dzieci z autyzmem wymagają czasem odpowiedniej organizacji nauczania, która ułatwia pełniejsze uczestnictwo w procesach, jakie zachodzą w przedszkolu. Po diagnozie i poznaniu potrzeb naszego wychowanka przygotowujemy m.in. odpowiednie pomoce wizualne, plany dnia, systemy motywacyjne (np. żetonowe).
- przygotowanie dziecka do dalszej edukacji w szkole integracyjnej lub ogólnodostępnej
Zależy nam na takim przygotowaniu naszych podopiecznych, aby mogli kontynuować edukację w placówce masowej lub w klasie integracyjnej.
W przedszkolu oferujemy dietę ogólną, bezmleczną, hipoalergiczną, bezglutenową lub łączoną (tj. dieta bezmleczna-bezglutenowa-bezcukrowa).
Liczymy również na ścisłą współpracę z rodzicami, którzy są na bieżąco informowani o postępach dziecka i biorą udział w spotkaniach zespołu, który opracowuje Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny.
Informacje na temat rekrutacji dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu znajdują się w zakładce "Zapisy". |